Mire figyelj, ha weboldalt indítanál?

A kóklerszűrés képessége
Kóklerszűrés
fotó: Pixabay

Weboldalt készítek!

Végre eldöntöttem, hogy belevágok az új blogomba és egy WordPress alapon működő, webshoppal is rendelkező oldalt fogok készíteni. Számos cég és szabadúszó foglalkozik webfejlesztéssel. Jó pénzért elkészítették volna, amit kérek, de úgy döntöttem, hogy nem bízok meg senkit, hanem magam fogom felépíteni az új blogomat. Szerettem volna beletanulni és átlátni, hogyan működik.

Előkészületek

Az interneten megnéztem már jó néhány oktató anyagot arról, hogy miként kell WordPress oldalakat készíteni. Találtam ingyenes leckéket és fizetős oktatást is. A neten található információk alapján készítettem egy listát arról, hogy milyen lépéseken kell végig mennem a tárhelyszolgáltató kiválasztásától egészen a webhsop bővítmény telepítéséig.

Ami a listáról hiányzik

Hét év blogolás és online marketinges tapasztalat után azt gondoltam, hogy jobban értem a webfejlesztést, mivel egy blogger amolyan mindenes, tehát az interneten található dolgok többségéhez ért (vagy értenie kellene). Be kellett látnom, hogy egy dolog még nagyon hiányzott a „Képességeim” listámról. Ez pedig a kóklerszűrés képessége.

Az interneten minden (is) kapható

Ma már gyakorlatilag bárki bármilyen (legális) terméket vagy szolgáltatást feltehet és eladhat a neten. A hitelesség és a megbízhatóság igazolására viszont nem nagyon szakosodnak szervezetek és ez igaz a weblapkészítésre is. Ha nem vagy elég körültekintő, akkor rendelsz egy olyan sufnitunning cégtől, akik gyenge minőségű szolgáltatást vagy árut nyújtanak, viszont azt nagyon jó dumával próbálják eladni. Én is majdnem bedőltem a jó marketing szövegüknek és rányomtam volna a megrendelés gombra, de szerencsére régóta alkalmazom azt a spórolási technikát, hogy bármit is szeretnék venni, előtte legalább egy hetet gondolkodom rajta és felmérem, hogy valóban szükségem van-e rá. Így történt ez a tárhelyszolgáltató és Word Press oktató anyag megrendelésénél is. A gondolkodási idő alatt az alábbiakra jöttem rá:

1) Referenciák

Ha nem látsz referencia munkákat a cég oldalán, akkor kezdj el gyanakodni!

2) Marketing

Ha a cég terméke, szolgáltatása követ téged mindenhová, azaz már az összes közösségi oldalon látod a hirdetését, szintén kezdj el gyanakodni! Ez a ,,kidobják az ajtón, de visszamászik az ablakon” stratégia azokra jellemző főként, akiknek kevés megrendelésük van. A jók általában tele vannak ügyfelekkel és ezért nem is szükséges hirdetniük.

3) Szöveg

Ha az oldalukon túlságosan rábeszélős szöveget találsz, olyat, ami hosszú sorokon keresztül erősíti benned, hogy miért válaszd őket, akkor gyanakodj! Ezek általában rád akarnak beszélni egy drága szolgáltatást vagy terméket, mert tudják, hogy az ilyeneket jobban el tudják adni, ha tényekkel támasztják alá, hogy miért is van szükséged arra, amit kínálnak. Ezért sztorikat írnak és számtalan olyan érvet felsorolnak neked, amire azt mondod: ,,Pont így érzem én is! Ezek tudják, hogy mire vágyom!”

4) Ingyenes e-bookok

Ne dőlj be az ingyenes e-bookoknak! Nagyon sokan alkalmazzák azt a marketing technikát, hogy készítenek egy pár oldalas ingyenes e-bookot, aminek adnak valami ütős címet, majd ahhoz, hogy hozzájuss, csupán az e-mail címedet kérik el. Mikor megnézed az anyagot, rájössz, hogy valójában semmit nem ér, de már odaadtad nekik az e-mail címedet és feliratkoztattak az összes hírlevelükre, amelyekben majd rád beszélik a terméküket, szolgáltatásukat. Ha az áru jó, akkor ezzel nincs is baj, de tapasztalatom szerint az ingyenes e-bookos stratégiát azok választják, akik másképp nehezen tudnak eladni.

Kóklerszűrő

A fentiek tulajdonképpen az én kóklerszűrőim lettek. Végül nem attól a cégtől rendeltem tárhelyet és oktató anyagot, amelyiket először kinéztem. Mit csináltam ehelyett? Eszembe jutott, hogy vannak nekem ismerőseim, barátaim, rokonaim, akik foglalkoznak informatikával. Tőlük kértem tanácsot, hogy ők kiket ajánlanának. Így is lett jó pár cég nevem. Ezeken végigfuttattam még a kóklerszűrőmet és végül megszületett a döntésem. Nem írom le, hogy kit választottam, mert nem ez a fontos, hanem az, hogy azt hiszem, sikeresen telepítettem a kóklerszűrés képességét a listámra. Ehhez az kellett, hogy utánajárjak, majd ne hibázzak.

Az interneten minden is kapható, csak az a három dolog nem, ami a kóklerszűrő képesség kifejlesztéséhez kellene:

  1. Idő
  2. Türelem
  3. Figyelem

Lelkesen figyelem az internetet továbbra is, hátha egyszer ezekre is lesznek bővítmények.  

Ez is érdekelhet:

Mi jár a fejedben?
Kíváncsi vagyok a véleményedre, tapasztalataidra. Oszd meg velem!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük